Friday, March 27, 2009

Jom pi Bhutan



Bhutan dr hasil carian Yahoo..nampak seni bina bangunan dia mcm Nepal kan..

Aku mmg suka membaca..lebih2 lagi kalau buku tuh byk giler info..contoh mcm 100 wonders of the world ke..100 islands u should go before you die..buku2 mcm ni biasa range harga antara RM 30-RM40..berbaloi sgt beli, info dia bertimbun2 dlm satu buku yg berwarna cantik malah berkulit tebal..

Hari tuh ada jualan murah Popular kat Megamall...aku pi singgah jap, ada satu ruangan yg bagi diskaun sampai 90%..mungkin buku tuh sudah agak usang tapi ia bukan terpakai..cuma mungkin tak laku..aku belek2 jumpa la buku ni-Complete Guide to Stamps & Stamps Collecting..wow sangat..aku mmg suka setem..so, buku ni mmg jiwa aku sgt..tanpa ragu aku terus capai bersama satu buku pasal Volcano..

KO tau ke berapa harga dia..asal RM 39.90..after 90% diskaun, aku hanya perlu membayar RM4..haha..murah nak mampos..rasa cam nak nanges kat situ jugak..buku Volcano tuh baru RM3..dgn bermodalkan RM7, aku sudah dpt buku yg best lagi memberi 1000 info pasal setem n gunung berapi..puas hati..

Lepas belek2 sket, baru aku tau Bhutan negara yg sgt advance dlm penerbitan setem..Korang tau ke BHutan ni punya la ketinggalan, dlm 2000 kut baru dia tubuhkan TV nasional pertama..tak sangka pulak bab setem dorang dah cipta banyak rekod dunia..antaranya, setem pertama berbau wangi dgn bermotifkan bunga, setem pertama print atas kain, n talking stamp dlm phonograph record yg boleh mainkan lagu nasional Bhutan..n paling mantap, dorang yg pertama buat stamp 3D..wow..jauh betol ketinggalan Msia kalau nak dibandingkan dgn negara brgunung-ganang di Himalaya-Bhutan..

Sapa ek nak pi sana??leh kirim tak setem Bhutan..kalau dpt mmg bangga la..Jom pi Bhutan..

11 comments:

Unknown said...

ok jom plan gi bhutan jom!

Kunangsepi said...

ler..tunggu dulu ko jadi lecturer pastu kena belanja aku..duit aku hanya utk setem..lain2 zaki support..haha..

Anonymous said...

rm4??? serius ni..leh pinjam x??

Kunangsepi said...

yelah..RM4..simpan lagi kut resit belian sebagai kenangan..huhu..muh sapo anony weh?

Anonymous said...

loh nd..aku ingat muh kena saing mu nie..short term memori sungguh deh..kahkahkah...guane2 pong aku meme minat ar nok pinjam buku hargo 4 riya tu deh!...pah nie mu kci pinje kak aku deh nd...hahaha..

Kunangsepi said...

kahkah..dia dah kecek kelate pulok..ok, sebenarnya bole je pinjam, tapi pasal setem ko minat ke??ke nak yg pasal volcano..

problem aku ngan anoni adalah aku xpasti sapa yg menulis..aku tau Dinah suka guna anoni, jeng jugak..so, mu ni judin ke??

pening2..

Anonymous said...

minat la...eden dh lamo minat kumpul setem nie..tp..dek kerano maso..agak kurang..tp eden masih minat..

duo-duo buku tu eden minat..kalau tn president tak kisah..boleh la kasi pinjam duo-duo...hahaha..

nd..xkisah la sape2 pn anoni nie.. huhu..yg pastinyer bkn abg judin...hehehe...

Kunangsepi said...

ler, ko jeng ke..ok skrg aku set dah pala anoni kalo loghat mcm=jeng..boleh je pinjam..kena jago leklok je la..

Anonymous said...

nd..ekau ingat jeng sorang jo pandai loghat nogori..eden pon roti...bereh boh..nnti kawe jago molek2 deh...^_^

Kunangsepi said...

pening aku..aku nak pinjam guano kalo ko pon aku xtau sapa..kalau bukan jeng wadi la kut..

Anonymous said...

xpe nd..mu tok soh pening2 deh..nnti ado maso aku gi pinje deh...huhu...^_^