Friday, January 23, 2009

aku dan dunia

taknak la cerita pasal Taaruf 2008..takde ape yg menarik setakat indxn kat dalm UIA je n duration Taaruf hanya 2 hari..cuma yg aku suka kali ni aku dapat mengubah diri utk belajar menerima kawan2 baru..serius mmg susah nak tengok aku tegur org yg tak dikenali..bagi aku,susah nak cari titik penting persamaan ngan org lain yg boleh memanjangkan perbualan..
pertama..


aku tak minat bola..taknak ambek tahu pon EPL ke La liga ke..aku hanya mengambil tahu secara terperinci ttg badminton..semua pasal badminton aku suke ikuti..Super Series, Thomas n Uber Cup, Olimpik, sume aku nanti2 kan..lagipon aku penyokong kuat Malaysia team..so, di sinilah masalh timbul..tak ramai or boleh kira 2 3 org jer yg kongsi minat ngan aku pasal badminton..nak berborak pasal nih mmg payag nak cari regu berbual..


aku minat drama Korea..mungkin sorg dua jer yg minat cam aku..org lain minat drama jepun, telenovela, Taiwan, Thai, n Hollywood drama.. again..susahnye la yg tau terperinci pasal drama Korea mane yg latest..meletop n tak rugi tgk..terpaksalah aku bercerita pada diri sendiri..search sendiri torrent nye..larut dlm dunia Korea sendiri..kalau org tanya nape ko minat sgt drama Korea..pelakonnye ke or jiwang habis..jawapnnya aku suke bahasa Korea..walaupun bunyi lenggok agak kasar dibanding Jepun n Thai..tapi dah jatuh hati ngan bahasa nya nak wak guane..I n fact, I learn some vocabs from that drama esp this word I love most-Saranghaeyo..

ketiga aku suka dgr musik melayu n indon esp yg menyentuh kalbu..again..ko layan la sengsorang lagu mcm tuh coz org lain prefer lagu English..tak susah nak berbual pasal lagu kalo ko je yg minat dlm satu community..tak citer lagi aku jugak cepat bosan satu lagu..example-masa single My Heart meletop kat Msia aku dh lame layan lagu tuh..dan tgh giler lagu Pencinta Wanita..masa pencinta boom..aku dah bosan dgr lagu tuh n beralih dgn lagu Acha-Sampai Menutup Mata..so..layan jelah sendiri mase takde sorang pon tahu pasal lagu ko tengah giler..
lastly..


aku minat politik..lebih2 lagi sekarang mase kebobrokan politik makin tersingkap satu2..mungkin yg nih boleh menemukan aku dgn kwan sekepala..ramai yg minat politik n know a lot about it..yeah..mase tulah kami bergosip..mane yg aku tak pernah tahu,aku dengar jelah..
kalo ulasan politik paling baik aku selalu baca adalah Sinar harian kolum tulisan Dr. Aisar Yee Abdullah..mmg minat giler baca coz Dr nih ulas politik semasa Msia dari sudut berbeza ngan org lain..memang tabik la..aku siap simpan keratan tulisan beliau nak jadikan koleksi hari tua..


kalo blog pulak..Kak Fiebie dlm mentallydisturbed.blogspot is the best..nilah ruangan nak hilang tension berserabut pale lebih2 lagi die suke update sokmo..walaupun die nih cam auww2 sket ngan bahasakn diri akak tapi tulisan die ikhlas..suke buat review kedai makan yg best, pas2 tulis ntah ape2 pasal hidup dia sbg lecturer la politik semasa la..paling terkini buat novel bersiri la pulak akak Fiebie nih..cayalah..confirm gue beli..kate hantu novel kan..paling tak boleh lupe die tangkap gambar exam sheet student die yg paling buruk handwriting..bole pulak bagi nama samdol 1,2,3 utk tulisan2 cakar ayam tuh dgn kritikan liete2 sugi(ayat femes beliau)..so kak Fiebie bagi aku paling mantap as a blogger..

No comments: