Friday, January 23, 2009

Cintaku ke Semenanjung Korea

ini entry tanpa gambar..idea letak gambar tuh dari sorang member aku..katanya aku tulis banyak sangat berperenggan2..ye lah..idea tengah banyak mmg la panjang..tapi ikut standard karangan melayu yg baik la..mesti ade permulaan, 3 isi, pastu kesimpulan..biasa tiap entry ade sume bende2 nih..pastu sejak dia bg saranan aku pon gatal2 la letak gambar2 best aku yg aku snap sendiri..pastu dah buhsan letak gambar sendiri sudeyyy..pelbagai pengeditan untuk menimbulkan rasa meluat masyarakat..amek kau..nak sangat gambar..huhu..

tadi kan tengok Muzik2 Semi Balada..bersorak la jap bila Aizat-Lagu Kita layak final..entahla..hari tuh dlm bas ke JB pinjam Mp3 adik..dok dengar lagu nih touching pulak..mmg sangat jujur..terutama part nih..'Ku nyanyi lagu ini untukmu..Walau berjuta mendengar, lagu ini hanya untukmu..' n last sekali ayat akhir pon best.."Tercipta lelagu kita.."taktau pulak lagu-lagu bleh jadi lelagu..macam rerama,kekuda,lelaki..ada kelainan..lirik dia simple..yelah Aizat tuh bukan setanding ngan Habsah Hassan ke Loloq kan..tapi kejujuran lirik dia dgn gitar je boleh lepas member ke final..mmg gua salut ka lu r..

satu lagi nak citer..nape ntah aku nih obsessi sgt ngan bahasa Korea..ko tau kalo aku dengar ada orang korea kat tepi berbual dlm bahasa dia..terus rasa menggelenyar nak dengar lagi banyak..best la bunyi lenggok bahasa dia.1 fakta yg ramai taktau..Unni=kakak dlm bahasa Korea sama maksud ngan Uni=kakak dlm bahasa Minangkabau..terkejut tak..ala..aku pon mule la berangan konon kan org Melayu asal dari Yunnan, China..mungkin org MInangkabau kat Sumatera Barat berasal dari Semenanjung Korea..hhah..berangan la ko ada darah Korea kulit cam ciku=sawo matang..hahha..

ada satu kes kat Sentosa aku naik bas free yg disediakan kat pulau tuh..tiba2 dgr ade pompuan nih dukung anak dia n cakap-Oma Aroso..terus aku teruja alamak ada org Korea la dlm bas nih..aku tengok2 balik dlm drama Korea..mungkin terjemahan dia=Mak Paham..entah la betol ke tidak...dah dlm drama tuh kata Aroso=I understand..rasa nak je kata Annyonghaseyo kat pompuan tuh..last2 sampai ke sudah tak berani..takut aku sebut salah maksud terus jadi kimak ko la...hahhaa..opss..sori termencarut..

ohh..kawan ayah aku gi holiday kat Korea la skang nih..aku pesan beli souvenier can setem Nami Island, lokasi shooting Winter Sonata..entah dia dapt msg aku ke idak...harap2 ade la something cenderahati dari bumi Ginseng..kay la...next time aku cerita mana aku blaja perkataan lucah di atas..

No comments: