Friday, January 23, 2009

aku dan Taaruf 1

tika menerima panggilan dari Kak Yat memberitahuku akn terpilihnya aku utk menjadi committee Taaruf untuk kali ke 2 berturut2, hatiku cukup lega..kerana seminggu sebelum itu lgi ramai kawan2 ku sudah mengetahui sape yg dapt..aku tak berharap sangat kerana Taaruf committee biasanya dipilih drp student yg benar2 aktif berpersatuan..

aku??nan ado katanya..selain menghabiskan masa menonton drama Korea, study sket2 secukup rasa, bersembng2 tak tentu masa, yg lain takde satu pon society yg aku aktif..kenapa..sebab malas yg amat..kemalasan yg tinggi bile ade tanggungjawab..lebih baik tak join drp tak jalankan amanah dgn baik..

tapi Taaruf berbeza..satu program yg cukup baik bagiku yg tak suka berpersatuan,tak kenal ramai org,tak biase bekerja berkumpulan utk menimba sebnyak mana ilmu yg boleh.. sebab tuh masa dari MatrikPJ lagi aku mohon nak jadi committee..sudah 3 kali bertugas ku rasa semakin seronok bekerja semasa pelajar baru datang..nak jgk flashback kenangan masa kite dulu datng mendaftar..

kat MatrikPJ aku bertugas sbg committee Regist..dgn jumlah ahli biro yg ramai dan pelajar yg gila banyak dtg aku rasa mmg banyak keje jd regist ni..Taaruf kit beribu2 nak kene siapkan..ingat lagi bertempat di parking lot UKC2 kami tak kira mana biro bertungkus lumus menyiapkan Taaruf kit satu malam..dibantu sorakan memberi support dr sorg nih..kami berjaya akhirnya..puas sgt rasa..

pagi hari mendaftar aku bertugas di kaunter penyerahan beg n baju batik..seronok sgt ms tuh ngan Paan,Ipin,Dva kiteorg poyo2 bagi baju batik ikut saiz yg kiteorg agak2..konon expert la..sekali lalu dah tahu size ape..memang pro habis..mase tuh aku mula rapat ngan Paan..perkenalan di Taaruf itu natijahnya sampai sekarang kami berkawan..
lupe mase induxn tuh ade sport antara biro..


ko tahu jelah aku nak main ape kan..nan ado jgk..nasib ade tarik tali..aku pon dipaksa join..dgn anggapan badan sebesar aku patut duduk belakang sekali..kami pon berentap2 la dgn biro2 lain..kau tak tahu kami dapat naib johan..masuk final lagi..tak tahu lah kudrat sape yg main peranan..nak kate org belakang pon aku tak kisah..hehe..yg penting tersumbang lah seciput tenaga utk biro aku..

yang best mase tuh..dalm group aku ade Amin budak law yg paetah berbicara..die lah yg naikkan semangat ahli2 lain utk bekerja bersama2..spt adik beradik laganya..kami panggil Syed Munef sbg headcom dgn panggilan bang long..macam best je kan..
antara tugas yg tak boleh dilupakn ialah masa jaga dorang exam EPT,APT, and Group Binding..kemuncak acara bila dah habis baiah dorang buat Mexican wave n baling beg ke udara tanda tamat taaruf..rasa puas tengok beg2 melayang ke udara..seperti beban tugasku yg telah tamat..lega sangat..abis tuh berfoto sakan la kami..


bersambung la bang..

No comments: