Friday, January 23, 2009

ini aku..terimalah seadanya..

beban aku dah abis..yahuuu..ape yg terbeban nih..alah taaruf Dec 08 yg baru je semalam abis..penat ke 3 hari je keje tmasuk 1 day preparation n 2 days Taaruf..since nilah last la aku join Taaruf..pas nih dah takde masa nak join..aku ada Industrial Training dari April-Jun 2009..dalam masa 4 tahun blaja 3 kali jelah menyumbang khidmat bakti kat UIA..

jom cerita yg versi Dec nih..ada 10 org je komiti-5 laki 5 pompuan..kami keje keras sebab tenaga 10 org je walhal keje banyak..pas bincang2 masa 1st time wat meeting kat musolla..aku dipilih jadi PM sebab yelah plg senior..aku tak kisah la..tak pikir pon ape yg perlu dibuat sbg PM kecuali conduct meeting..n aku gak handle Catering..dah kata tak cukup org..so kami pon jadikan MPH tempat operasi..makan mmg superb..tak merungut la..keje Taaruf ttp sama..pagi2 tuh welcome new students ngan parents dorg..44 je yg dtg..so tak penat mcm dulu..kul 1 dah start la..briefing2 segala macam ngan baiah reherseal....

keje lah kami bersama2..sume berjlan lancar..library tour n group binding je batal tak cukup masa..yg lain kat MPH je..masa nih baru sedar keje PM masa baiah ialah bagi speech be4 closing..padan muka ko..takut gler..mana ni official event..protocol kena jaga..lantak la labu..aku cakap jelah ikut text..kang main on d spot tergelincir plak grammar depan VIP..cari nahas la..satu yg best jadi PM.kena duduk depan teman VIP..so masa dak2 ni baiah..aku dapt view yg sangat jelas la..teringat dulu aku pon mcm depa..kat CAC Gombak kena disiplin nak bnagun serentak..angkat tgn serentak..baca serentakk..rasa terharu tgk dorang buat ngan baik..bersemangt gler..bagus depa nih..tak sia2 PC train dorg....

thanx la sume komiti Taaruf kali nih..aku jadi lebey sedar diri sendiri..banyak kekurangn diri..aku kena improve lagi banyak la utk mendepani masa depan aku bila aku terjun dlm masyarakat luar sana..jadi pemimpin itu tggungjawab berat..sangat berat..berat gler..apa lagi jadi pemimpin keluarga..hmm...

No comments: