Saturday, January 31, 2009

Minggu Presentation Sedunia



okay..rangkuman kunangsepi sepekan; berikut berita utama:

1-Minggu yg sibuk banget gue..4 presentantion dah habis..dimulakan minggu lpas Hemato ngan jayanya..yahoo..aku dpt jawab soalan cepumas Dr. T..fuh..soalan dia mmg susah tahap gaban..kalau ko jwb salah, habislah kena attack bertubi2 sehingga ko leh tersenyum simpul je kat depan kelas..aku rasa betol kot apa aku jwb..dia tak tanya lain je..lega rasanya..tahniah la kat group Foreigners yg dahsyat siap wat drama..bersahaja sambil2 ulas disease yg dorang nak present..siap ada watak Dr, Lab technician, ibu yg ade anak sakit la..BRAVO!!..aku rasa nk amek gmbr dorg, tapi Dr. duduk sebelah aku..kang mampos kena soal coz tak bagi perhatian org present..huhu..

2-EOP punya first proposal dah siap present..ada gak la yg meragui mcm mana kami nak jual solar car..tapi nampak takdelah ramai yg bangkang keras mcm satu group pompuan..nasib la..dah kami nak jual produk, mmg susah nak yakinkan customer..sebab tu elok wat Service, tak banyak point org boleh tembak..kena cari lagi byk details pasal nih..Main presentation kena la lagi gempak..

3-Masih lagi EOP..novel pon aku dah siap present..aku yg volunteer nak present awal..aku tak suka tangguh, slide dah seminggu buat..hentam je lah..lagipon ni bukan ade markah..madam saja nak galakkan budaya membaca novel..n aku buat slide yg santai2 je..siap watak Lexy aku bagi gambar Carrie Underwood..ironi sgt..lagu Carrie=Dont Forget to Remember Me..novel nih plak Remember Me?..so sesuai sgt la kan..

4-Presentation Counseling pon dah siap..mula2 blur sgt apa bende la nak di present kan..kena de 3 Quality as a Counselor= Rapport, Trust n Genuine..mmg aku taktau nak start dari mana..seb baik member group aku Aizudin mantap..dia paham nak wat guane..kena ade case study pastu kena wat simulasi counseling tuh n presentation pasal 3 ciri tuh..senang je sebenarnya..padahal kalau takde dia, mampos aku tak paham nak pikir..kami group first..tak kisah la dpt berapa markah..yg penting kami dah lepas..pompuan ramai lagi tak present..gasakla korang..pasni korang present leklok ek..aku nak tidor..hahha..

5-Menantiku akan datang..3 presentation lagi weh- Chapter n Tecnical Proposal EOP n Toxico..ceh..ingat dah abis..banyak lagi rupenya..suruh Mak Iti jelah present ek..bosan aku..huhu...

No comments: