Friday, January 23, 2009

biar jadi saksi..

Apakah yg anda nampak pd gambar di atas??pacuan 4 roda itukah..iklan Duniaku Maxisku yg gedabak..lampu merah kah??atau papan tanda Jln Tun Ismail..salah..pretttttt...sumenya salah..ape ke hey nye kamu nih xnmpak..

cube tengok betol2 kat belah kanan..kan ada makcik MPK tengah sapu sampah..itulah yg perlu difokuskan sebenarnya..tengokmakcik pagi2 seawal jam 8 lebih rasanya menyapu sampah kat tepi2 pembahagi jalan tuh sungguh menyentuh hati..aku rasa sayu sangat tngok muka makcik nih tak hirau pon keter2 kat sekeliling..dok ralit menyapu timbunan daun kering kat tepi2..

mungkin ade yg kata-hek eleh ko nih..tuh mmg keje dia..bakpe nk heboh..yg aku nak point out kat sini kita nih semua ada peranan masing2..tak kira apa pon keje kita buat asal dgn penuh ikhlas mesti org hargai..nampak mudah,sapu sampah tepi jalan,tapi kita tak pernah pon pikir..kalau aku sanggup ke nak tahan terik matahari pagi gi keje di tengah kesibukan jalan raya..mana banyak mata yg melihat lagi..mana keje tuh penat lagi..mana gaji ciput lagi..
itulah jalur hidup kita masing2..

professional ke tidak, kita saling memerlukan..lagi mengganggu hati aku bila pikir kawan aku kat sekolah dulu skang dah jadi Ustaz kat JAKIM..siap masuk TV1 semalam rncgn Islam Dot Com nak paparkan mcm mana dia mengajar agama kat banduan2 penjara Kajang..murni sangat tugas dia mendidik anak bangsa yg dah terpesong kompas hidup mereka..cukup membanggakan aku la tengok kawan ku nih muncul kat TV..

kadang2 aku pikir, apa sebenarnya sumbangan aku pada masyarakat dah 22 tahun hidup nih..hmmmmm......

No comments: